Portal Miasto

Bądź „zielony” z Renault ZOE – elektryczny samochód idealny do miasta

Historia elektrycznych modeli Renault liczy wiele dekad. O ile wcześniejsze próby, jak choćby Renault 12 z 1976 rok, były przede wszystkim motoryzacyjną ciekawostką, to już miejskie ZOE to rzeczywista odpowiedź na rynkowe zapotrzebowanie. Najlepiej sprzedający się na europejskim rynku samochód elektryczny wymaga więc przedstawienia, niekoniecznie opartego na suchych danych technicznych. Dla przyszłych użytkowników największe znaczenie mają inne cechy. I o nich można będzie przeczytać poniżej.

Wymiary idealne do miasta

Nowe ZOE, którego gruntowny lifting przeprowadzono w 2019 roku, ma wymiary idealnie wpasowane do kanonu współczesnego samochodu miejskiego. Przy długości nieznacznie przekraczającej 400 cm i rozstawie osi wynoszącym 259 cm udało się uzyskać sporą przestrzeń zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie. Także bagażnik o objętości 338 litrów to wartość więcej niż przyzwoita, zważywszy i na segment, i na potrzeby.

Zasięg i ładowanie

Producent podaje zasięg nowego samochodu sięgający aż do 400 km. Jednak tak jak i w przypadku innych pojazdów elektrycznych, realna wartość odbiega od deklarowanej. Ale i tak rzeczywisty dystans zbliżony do 300 km pozwala na użytkowanie auta właściwie bez ograniczeń. Czas ładowania także trzeba uznać za więcej niż zadowalający – przy prądzie trójfazowym wynosi od ok. 90 minut do niecałych 6. Sposobność ładowania w domu po zamontowaniu gniazda Wallbox 7,4 kW to kolejny czynnik przemawiający za zakupem (czas pełnego ładowania wynosi wtedy 8,5 godziny).

Ekologia ma niejedno oblicze

Zeroemisyjne Renault nie dość, że nie emituje szkodliwych dla środowiska spalin, to jeszcze ma inne zalety związane z nowoczesnym napędem. Z punktu widzenia użytkowników na uwagę zasługuje przede wszystkim możliwość wjazdu do stref zamkniętych dla pojazdów spalinowych (także hybryd). Patrząc na unijne tendencje, należy się spodziewać, że z każdym rokiem w Polsce będzie coraz więcej takich miejsc.

Gwarancja

Wbrew pozorom auta elektryczne są mniej skomplikowanie i tańsze w serwisowaniu. Brak drogich i awaryjnych podzespołów, takich jak filtry cząstek stałych, turbiny czy katalizatory, to nie wszystko. Na uwagę zasługuje też gwarancja na akumulator trakcyjny na 8 lat (przebieg do 160 tys. km) oraz mechaniczna wynosząca 24 miesiące (na powłokę lakierniczą są 3 lata, na korozję 12 lat). Dodając do tego możliwość podpisania umowy serwisowej Formuła Non Stop Z.E., zapewniającą ochronę pogwarancyjną do 5 lat, oferta na elektryczne Renault wydaje się jeszcze ciekawsza. O szczegóły warto dopytać u źródła, kontaktując się z salonem Dyszkiewicz Renault - http://www.renault.dyszkiewicz.pl/.

Powiązane artykuły

W jaki sposób przemysł stara się obniżyć emisje substancji zanieczyszczających powietrze?

Przyczyn zanieczyszczania powietrza jest bardzo wiele. Do głównych zalicza się eksploatację górniczą, spalanie paliw, a także różne rodzaje działań przemysłowych, takich jak przetapianie i przeróbk...

2 wrzesień 2020 /
ID
Czytaj więcej

Jakie dofinansowania na fotowoltaikę w Krakowie?

Popularność fotowoltaiki rośnie nieustająco i rok 2020 będzie kolejnym, kiedy na terenie Polski pojawią się kolejne mikroinstalacje fotowoltaiczne lub duże farmy słoneczne, pozwalające na pozyskiwa...

29 kwiecień 2020 /
BH
Czytaj więcej

Najbardziej ekologiczne polskie miasta wybrane! Ranking Forbes 20

Ekologia w miastach to temat, który nie tylko jest „gorący” i bardzo na czasie, ale właściwie jest współcześnie koniecznością. Skala zanieczyszczenia powietrza przeraża, a przestrzenie miejskie nie...

8 lipiec 2019 /
KK
Czytaj więcej